Tittel og kort beskrivelse som skaper interesse
Tittelen er det viktigste blikkfanget ditt. Det er den kjøperen ser i lister og søkeresultater. En god tittel er konkret, informativ og lett å forstå.
Gode titler inneholder ofte:
– hva det er (type objekt)
– merke, modell eller klubb/artist
– eventuell årgang eller epoke
– viktige kjennetegn (signert, limited edition, matchworn, first press osv.)
Eksempler:
– «Rosenborg hjemmedrakt 1997 – signert av hele laget»
– «Rolex Submariner 16610 – 1995 – full sett»
– «Beatles – Abbey Road – norsk 1. pressing vinyl»
– «Vintage LEGO Space-sett 6970 – komplett med eske»
Unngå veldig vage titler som «Gammelt kort», «Diverse» eller «Fin plakat». Tenk at tittelen skal gjøre det lett å skille ditt objekt fra alle andre.
Bruk undertittel til å sammenfatte det viktigste i én kort setning, for eksempel:
«Klassisk Submariner i god brukt tilstand, komplett med boks og papirer. Nylig trykktestet hos urmaker.»
Velge riktig kategori
Utfyllende beskrivelse og spesifikasjoner